De dag van uitersten - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu De dag van uitersten - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu

De dag van uitersten

Door: josi

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 Maart 2010 | Israel, Tiberias

We zijn de dag begonnen op de berg van de Zaligsprekingen. Hier heeft Jezus de welbekende uitspraken gedaan die beginnen met 'Zalig bent u ...'. Op deze berg staat een kerk waarin de spreuken in gebrandschilderde teksten in de ramen zijn geschreven (zie foto).

Daarna hebben we koffie gedronken op de Westelijke Jordaanoever en gingen we met de bus door de Golanhoogte. Daar hebben we een ontzettende hagelbui gehad waardoor de bus niet meer verder kon rijden.

Vervolgens gingen we naar het Hermongebergte, waar een gebergte was waar de afgod Pan werd vereerd. Hier heeft Jezus gezegd dat wie zijn fundament op de Rots (Jezus) bouwt, niet hoeft te vrezen voor de afgoden.

Daarna reisden we verder en kwamen we uit bij het meer van Tiberias waar we gelegenheid hadden om een Petrusvis te eten.

Na het eten zijn we naar Kaper Nahum gegaan en hebben we de ruïne gezien die zijn veroorzaakt omdat de mensen niet in God wilden geloofden.

Tot slot zijn we weer teruggegaan naar het meer en hebben we gevaren. We hebben ervaren hoe hard de wind over het meer kan waaien. Dit was de plek waar Jezus de wind bestraffend toesprak waarna de wind ging liggen.