Bedoeïenen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu Bedoeïenen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu

Bedoeïenen

Door: si

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Maart 2010 | Israel, Jeruzalem

We hebben het onderwater observatorium bezocht en hebben onder water allerlei vissen gezien die in de golf van Eilat zwemmen. Normaal kijk je naar vissen in een aqarium maar nu zaten wij in een soort aquarium en zwommen de vissen vrij rond.

Daarna gingen we op weg naar de zuilen van Salomo (zie foto). Daar hebben we de natuur op zijn mooist bekeken: wat een indrukwekkende bergen in de woestijn!!

Daarna zijn we doorgereden naar de nomaden in de woestijn. Nou dat was even afzien. We hebben het leven van de Bedoeïenen voor een dag en een nacht meegemaakt, maar dan merk je pas waar je in het Westen aan gewend geraakt bent. Een hele ervaring.

We hebben ook gezien wat een bouwwerken koning Herodes (ook wel Herodes de Grote genaamd) heeft gemaakt; we zijn bovenop de Massada geweest en hebben het fort wat Herodes voor zichzelf heeft gebouwd bezichtigt. Dit fort is heel moeilijk toegankelijk (alleen met een kabelbaan).

Ook hebben we gedreven in de Dode Zee en een modderbad genomen.

We zijn nu aangekomen bij het meer van Galilea, waar we 2 dagen blijven.

Het is nog steeds mooi weer, zo rond de 26 graden.