Zwemmen tussen de dolfijnen - Reisverslag uit Eilat, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu Zwemmen tussen de dolfijnen - Reisverslag uit Eilat, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu

Zwemmen tussen de dolfijnen

Door: si

Blijf op de hoogte en volg Johan

24 Maart 2010 | Israel, Eilat

We zijn lopend naar het strand gelopen waar je kunt snorkelen en duiken tussen de dolfijnen. Op onze rondreis waren we ook in Eilat geweest en hadden we een bezoek gebracht aan het onderwater observatorium. Het snorkelen was daar vlak in de buurt, dus we dachten (sportief als we zijn) dat we dit stukje wel konen lopen. Het was ongeveer 30 graden dus we hadden water meegenomen. Maar de afstand was langer dan we gedacht hadden. Halverwege kwam een vriendelijke militair ons vragen of we misschien waren verdwaald; dat was niet zo, maar ik denk dat ze niet zo gewend zijn aan toeristen die deze afstand lopend afleggen. Na een uur waren we bij het dolfijnengebied aangekomen. We kregen een duikpak aan, instructies en hup... het water in. Wat we toen zagen was schitterend!!! We zwommen tussen de dolfijnen en prachtig gekleurde vissen. En het mooiste koraal; we hebben zelfs een schildpad gezien. Wat een prachtige natuur; onze onderwaterbelevenissen zijn vastgelegd op dvd. We hebben ook een cd meegekregen met foto's van ons in onze duikoutfit en zwemmend in de golf van Eilat.
We hebben alleen geen cd-speler zodat deze foto's nog niet geplaatst kunnen worden, maar dat komt nog.

We zijn met de taxi teruggegaan naar het hotel, want van alle belevenissen waren we behoorlijk moe geworden.

• 26 Maart 2010 - 11:45

Minko:

Wow super leuk met dolfijnen.
    En hoeveel km was dat lopen dan? Vast wel een stukje. Hier gaat het ook nog goed hoor.
    Doeg

• 28 Maart 2010 - 19:07

Maaike Dillema:

Aaah! super Johan!
    wil je me deze foto's eens laten zien?
    XX