Rust in Netnanya - Reisverslag uit Netanya, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu Rust in Netnanya - Reisverslag uit Netanya, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu

Rust in Netnanya

Door: si

Blijf op de hoogte en volg Johan

22 Maart 2010 | Israel, Netanya

We hebben het gevoel dat we 2 zondagen achter elkaar hebben gehad. In Israel vieren de Joden op zaterdag de sabbat en dat houdt voor de toeristen in dat het meteen aanvoelt als een zondag aangezien nagenoeg alle winkels dan dicht zijn.

De temperatuur was goed (25+) maar er stond een krachtige wind, dus het zwemmen in de Middellandse Zee leek ons nogal frisjes. We hebben ons beperkt tot een wandeling over de boulevard.

Verder hebben wij alvast gezocht naar het busstation want maandag gaat onze reis per Egged-bus verder naar Eilat.

Maar op de sabbat rijden de bussen niet en was het centrum dicht. Dat gaf ons geen goed gevoel, dus zijn we zondagochtend in alle vroegte weer naar het busstation gelopen en gelukkig was toen alles wel open.

Verder hebben we heerlijk rustig aan gedaan, voor het eerst sinds een heel drukke week waarin we meer dan 1.500 km hebben gereden en heeeeel veeeel hebben gezien.

Zondag hadden we een dienst waarin de kleding van Jezus centraal stond en dan met name de kleding die met het Griekse woord lamppros aangeduid wordt, wat letterlijk blinkend kleed betekent. Herodes (zoon van Herodes de Grote) had deze kleding spottend bedoeld maar het werd een teken voor ons (Jezus zorgt ervoor dat wij straks een blinkend wit kleed krijgen).

's Avonds hebben we nogeens op een rij gezet waar we zoal zijn geweest. Het is te veel om op te noemen, daarom noemen we alleen een klein gedeelte (ook omdat we het niet allemaal meer weten):
Arad, Berg van de Zaligspreking, Schaapspoort, Via Dolorosa, Ben Gurion, huisje van Veronica, Golanhoogte, Hebron, Hermon, Qumran etc.

Hiermee eindigt voor ons het groepsgedeelte want wij gaan nu door naar Eilat, terwijl de groep teruggaat naar Nederland.