Het oude Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu Het oude Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Johan Spijker - WaarBenJij.nu

Het oude Jeruzalem

Door: si

Blijf op de hoogte en volg Johan

13 Maart 2010 | Israel, Jeruzalem

Deze dag hebben we het oude Jeruzalem bezocht. We zijn begonnen op de Olijfberg en vanaf hebben we dezelfde weg afgelegd die Jezus ook heeft afgelegd. We hebben met de groep een privé-bezoek mogen brengen aan de hof van Getsemane. Daar stonden nog oeroude olijfbomen. Daarna zijn we door de Schaapspoort gelopen, de poort waar je de stad binnenkomt. Hier stonden ontzettend veel soldaten, met name ook omdat het vandaag Sabbat was en de Joden naar de synagogen gaan. Onderweg waren verschillende gedenktekens, o.a. waar Jezus het kruis op zich moest nemen, en waar Simon de Cyrener het moest overnemen, de plaats waar de vrouwen om Jezus weenden (gesymboliseerd door het huis van Veronica) waar we even binnen zijn geweest. Vervolgens kwamen we langs het Sanhedrin waar Jezus terechtgesteld is en gingen we naar het Tempelplein waar de gids ons uitlegde dat Jezus hier is gekruisigd. Nu staan daar allemaal woningen, maar hoe het toen geweest moet zijn geweest, is net buiten de stad nagemaakt in de graftuin. We hebben vandaag foto's bijgeplaatst van de Dome of the Rock, waar vroeger de tempel stond, en van de tekst bij het lege graf van Jezus.

Een erg indrukwekkende (en vermoeiende dag) want we hebben van half negen tot half vijf gelopen in het oude Jeruzalem bij een graadje of 30. Maar het was de moeite waard.

• 14 Maart 2010 - 17:18

Greet En Siebe :

wat fantastich om daar te zijn,lijkt me heel indrukwekkend,vooral nu dubbel om te zien waar Jezus gelopen heeft en angstig in de hof van getsemane geweest is en waar Hij gekruisigd is,fijn dat je dat samen met je moeder beleven mag geniet er met volle teugen van,de groetjes aan je moeder ook van siebe en tot de volgende keer.gr Greet